Onze spectaculaire rit door de bergen

1 september 2022 - Moniga del Garda, Italië

Dora

vanmorgen vroeg al op gestaan want we hadden een lange rit voor de boeg. Ons doel van vandaag was om naar het Gardameer te rijden. De meisjes hadden een route uitgestippeld niet over die saaie autoweg maar dwars door de bergen. Nu dat hebben we geweten. We dachten na een paar bochten nu hebben we het wel gehad, maar nee hoor we gingen hoger en hoger en Sharon maar als een ijzeren lady die haarspeldbochten nemen. We namen ons petje voor haar af. Boven op de berg hebben we heerlijk bij zo,n restaurant koffie gedronken en uitgevogeld hoe hoog we zaten en hoe de berg heet waar tegenaan keken. Voor Angelique was het oude tijden weer opnieuw beleven. Ze waande zich weer helemaal in Oostenrijk waar we vroeger menige tochten hebben gemaakt. Onderweg kwamen we nog een paar watervallen tegen waar we natuurlijk ook moesten gaan kijken. Al met al een spectaculaire rit. Eenmaal aan het Gardameer aangekomen zijn we eerst naar Tenno gereden. Daar was een soort grot waar een waterval van 178 meter hoog naar beneden  viel. Ze hadden er een soort eftelingachtige attractie van gemaakt met muziek en licht. Het was er dus ook ontzettend druk want volgens ons hebben de Duitsers nog vakantie. Maar het was de moeite waard. Toen door naar het mooiste stadje aan het Gardameer de limoenstad Limone Sul Garda. Als eerste zochten we een terras op want we hadden alle drie hoge nood. Toen moeder een lekker wijntje, An haar theetje en Shar haar latte matiato. Onze eerste indruk was niet om naar huis te schrijven. Zo toeristisch en zo druk, maar toen wij begonnen te wandelen werden we toch enthousiast.
Daarna werd het toch tijd om naar onze eindbestemming voor vandaag te gaan. En we zitten dus nu in een B.en.B in Moniga del Garda. Het is een ja ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet omschrijven. Het is een landhuis zo groot als wat. De eigenaar heeft een olijfolie bedrijf en wijn maar dat moeten we morgen nog even uitvogelen. We hebben in ieder geval de hele bovenverdieping.
Na de koffers naar boven te hebben gebracht zijn we naar het dorpspleintje gegaan en daar heerlijk gegeten. Voor morgen alvast een tafel gereserveerd bij de 🍕 tent want daar kan je echt niet terecht zonder een reservering. Ik kan er met mijn pet niet bij zo druk, zoveel mensen die uit eten gaan. Maar ja ik ben ook niks gewend. Maar ik geniet met volle teugen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl