Op de bonnefooi toch weer een spectaculaire dag

2 september 2022 - Moniga del Garda, Italië

Sharon: Twee nachtjes in Moniga dus vandaag zonder plan de campagne besloten richting het ‘Corona klooster’ 🤣 te rijden na het ontbijt

Ontbijten. Even ter verduidelijking; Moeke dacht dus echt dat deze Bedevaartskerk Madonna della CoronaBij santuario Maria della CoronaHet bedevaartskerkjeopgedragen is aan de nagedachtenis van alle COVID-19 slachtoffers hier in Italië. Oh Dio Mio! ❤️😉 Maar serieus, dit tripje en bezoek aan deze Sanctuario was zeer zeker de moeite waard. Wel weer een behoorlijke klim, en dat met de zere voeten van moeke, dus weer petje af voor deze berggeit.

Eenmaal weer terug hebben we genoten van een drankje op een panorama terras waar moeke haar nieuwe favoriete drankje ontdekt heeft, de Aperol Spritz! 🍹(zie foto)

Moeke en haar nieuwe drankje

Vervolgens brengt de bonnefooi ons naar Malcesine. Met de 360° panoramische kabelbaan

De kabelbaan naar Monte Baldo

gaan we de Monte Baldo op waar het toch wel een stukje kouder was brrrr 🥶🤪 Maar wat een prachtig uitzicht over het Garda meer!!😱😍 Ook dit tripje hadden we niet willen missen.

UitzichtUitzicht op het Garda meer vanaf de Monte Baldo

Helaas staat de tijd niet stil en moeten we weer richting ons heerlijke hotel en zetten we onze grote vriend Waze aan voor de navigatie terug naar Moniga del Garda, toch wel weer een autorit van bijna twee uur, met weer een stuk door de bergen met haarspeldbochten. Tot onze grote verrassing stuurt Waze ons met de veerboot naar ons hotel, hoe leuk is dat?!

Op de veerboot

Moeke op z’n Titanics

Na deze Titanic ervaring hebben we weer heerlijk genoten van de echte Italiaanse pizza’s op het kleine knusse pleintje van Moniga. Benieuwd wat onze reis ons morgen weer brengt..Sogni D’oro! (Welterusten lieve mensen)!

1. Gabrie:
    3 september 2022
    Wat n tip; ik kende t niet . Wij gaan eind september op pad maar dit staat op mijn lijst!
    Wederom top foto’s !