Helaas onze laatste dag alweer, de Basiliek van San Francisco in de oude stad van Assisi

8 september 2022 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Sharon: Buon Giorno! Helaas de laatste dag vandaag🥲 Voordat we gaan vliegen bezoeken we de oude stad van Assisi en de Basiliek van St Franciscus. Ook hier veel oude straatjes en heuvels op en af met leuke winkeltjes. Het is nog niet zo druk en warm dus goed te doen. Indrukwekkende basiliek weer. We mochten geen foto’s maken maar daar lieten we ons ondanks verschillende waarschuwingen niet door weerhouden (hierdoor wel wat minder scherpe foto’s 😅) Gelukkig heeft An betere en scherper foto’s kunnen maken 🥰  Moeke heeft zicht weer kranig gehouden. Op de weg terug leken we wel verdwaald waardoor we sommige (hele steile) straatjes wel twee keer hebben gelopen, arme moeke. Na veel klimmen en afdalen genieten we van een welverdiende smoothie, ik denk toch wel voor mij in ieder geval de lekkerste ooit! Dan op pad naar de airport, nog even aftanken en de auto zonder problemen weer ingeleverd! Fijn autootje, toch zo’n 2500 km door mooie Italiaanse dorpjes, steden en bergen afgelegd! Nog een paar foto’s van het Italiaanse luchtruim, en 2 uurtjes later alweer boven Nederlands grondgebied. Genoten en op naar de planning voor de volgende bestemming 😎 Arrivederci!

De oude stad van AssisiDe stadspoortUitzicht vanuit de oude stad AssisiDe nonnen op bezoekUitzicht op de basiliekDe nonnen op bezoekWaar moeten we heen?Schattige lavendel winkeltjesDe Basiliek van St FranciscusMooie cypressenMooie oude straatjes in de oude stadMooie cypressenUitzicht vanuit de basiliek over het grasveldDe hoofdingang van de basiliek van St FranciscusHet altaarSan Antonio was op bezoek bij zijn grote vriend San FranciscoHet altaarHet graf van St FranciscusNa veel klim en afdaling een welverdiende smoothie! Toch wel de lekkerste ooit!Voor als de steile straatjes teveel worden, voor Moeke niet hoor! 😅Ons vervoer naar Nederland terugNog een laatste blik op de Italiaanse bergenOpstijgen, ciao Bella Italia! Arrivederci 🥲Italiaans luchtruim, jammer dat we weer huiswaarts gaanNederlands luchtruim, ik denk Zeeland?Weer terug op Nederlandse bodem

Nog een laatste ijsje?🤔St. FranciscusZijn kleedjeMooie tekeningenIn de basiliek van St. Franciscus van AssisiPeaceNonnetjes op excursieGoedemorgen bella donna’s

Winkel vol lekkers

1. Gabrie:
    8 september 2022
    Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen! Mooie reis weer en wat zijn jullie n geweldig gezelschap samen!
  2. Channa:
    8 september 2022
    Heh jammer, alweer het laatste verhaal van jullie schitterende reis.
    Zal het gaan missen maar het volgende project zal zeker net zo leuk zijn om te volgens.
    Welkom thuis en het kikkerlandje.