Andiamo!

31 augustus 2022 - Corteno Golgi, Italië

Angelique: Ciao tutti! Wat hebben wij genoten van het uitzicht op de bergen bij hotel Al Verde! Dus vanochtend hebben wij ons heerlijke ontbijt weer op het terras gedaan. Na de bolide weer vol geladen te hebben zijn we en route naar Varenna. We rijden weer langs het Comomeer verder omhoog. De uitzichten zijn prachtig 😍. We weten vlakbij de veerboot een parkeerplek je vinden. Je moet wel wat geluk hebben hierbij, want er zijn nog toeristen zat. Het wandelpad liep langs en soms over het water. Varenna is super mooi en wat een mooie huizen hier. We krijgen hier echt het dolce vita gevoel. In Varenna weten we een plekje te bemachtigen op een terrasje aan het water. Dio mio wat een uitzicht!! Door de smalle straatjes van Varenna lopen we terug naar de auto. Gelukkig hebben wij niet geluisterd naar de weergod in de iPhone want die zei om 13:00 uur barst de hel los met onweer en regen. Het is zonnig en warm hier in Varenna 🥵
Onze tweede stop is bij de Orrido di Balano, een canyon met water. Niet groot maar wel erg leuk om te doen. De wandeltocht begint en eindigt bij een kerkje, waar moeke even een kaarsje opsteekt voor tante Barry. Zoals ze beloofd heeft te doen in iedere kerk die we tegenkomen.
De reis langs het Comomeer loopt ten einde en we doen een goede poging om nog ergens een gelateria te vinden, maar nope en als de pizza’s niet te vinden. Uiteindelijk vinden we een gelateria in Ponte in Valtellina, niet ver van Zwitserland. Aha en een nieuw idee is geboren. We gaan even een uitstapje maken naar Zwitserland. Kunnen we dat ook bijschrijven op de kaart. Binnen een half uur zijn we de grens over bij Tirano en rijden we naar een schattig meertje met de mooie naam Lago di Poschiavo, bij Miralago. Daar vinden we een Albergo waar ze wijn en thee hebben. Moeke en Sher aan de wijn en ik aan de thee. We genieten weer vollop. Na een paar foto’s als bewijs dat we in Zwitserland zijn geweest is het tijd om naar onze eindbestemming Corteno Golgi te gaan. Eindelijk dan echt de bergen door. Whoop whoop het enig haarspeldbochtje na het ander. Sher kan echt goed rijden! Complimenten hoor. Ze laat zich niet gek maken door Italianen die vaak in onze kont rijden en het liefst over ons heen zouden rijden.
Onze acco, Albergo Miramonti, voor vandaag is heel gaaf en weer een mooi uitzicht. Maar het allerbeste van hier is toch echt de pizza!!!! Jawel eindelijk dan onze pizza’s. We worden zo lief en leuk geholpen en na 2 wijntjes wil Sher trouwen met de pizzabakker omdat de pizza’s hemels zijn. Voor nu ciao 👋🏻 ik hoop dat jullie ook de foto’s kunnen zien.

1. Gabrie:
    1 september 2022
    Wat n prachtige foto’s en wat leuk om jullie verhalen te lezen . Alleen t gemis aan pizzeria’s snap ik niet🥴
    Ik zei al tegen mijn vriendin die ook gaat reizen, neem mijn rugzak mee nav jullie verhaal om de koffers twee etages omhoog te tillen in al die oude gebouwen!