De weergod in de iPhone

17 november 2019 - Madaba, Jordanië

Angelique: Net zo als thuis check ik hier ook zeker 10x per dag wat het weer doet. Gaat het regenen? Hoe hard waait het? Als fietser zijn dit belangrijke vragen, waar je antwoord op wilt hebben. Maar echt niets zo veranderlijk als het weer. En vooral in Amman. Daar verandert de voorspelling om het half uur van onweer naar regen naar zon, half bewolkt, onbewolkt. Geen pijl op te trekken. Maar uiteindelijk had de weergod... of weerallah in onze iPhones (we zijn tenslotte in Jordanië) het wel aardig goed. Regen en onweer in Jarash... het was voorspeld en dat hebben we ook gehad.
Hier in Madaba hebben we vanochtend het weer bekeken en het zou niet warmer worden dan 19 graden en met een stevige wind. Uiteraard onze kleding daar op aangepast: shirt met lange mouwen, spijkerbroek, Jordaanse sjaal en dik vest. Op Mount Nebo waaiden we bijna weg... en dat vest kwam goed van pas 🥶 Goede voorspelling 👍🏻 Onder weg naar de Baptism Site merkten we op dat het steeds warmer werd. Grrrr 😖 😤🤨  Weer Allah zei 19 graden...inmiddels was het al 31. Daar zitten we dan met lange mouwen en zwarte spijkerbroek 🥵  We snappen niets van de voorspellingen totdat we weer in Madaba komen waar het 19 graden is, hard waait en ons vest weer van pas komt. Madaba ligt op 709 meter hoogte .... en de Baptism Site bij de Dode Zee op -430 meter. Daar zit nog al verschil in... zo ook in temperatuur 🙄🤗☺️

1. Ania:
    17 november 2019
    Hahaha, lekker die Allah 🤭🤣🤣
  2. T Leemeijer:
    17 november 2019
    🤣☁️⛈🌤🌦🌨🌈🌞
  3. Anita:
    18 november 2019
    Wat super leuk om jullie verhalen te lezen. Zo krijg je een goed beeld van jullie reis. 🤗
  4. Gabrie Smits:
    18 november 2019
    haha leuk verhaal Ann
  5. Emma:
    19 november 2019
    we blijven op de hoogte zo
    maar niet te veel over het weer in zitten joh dat doen wij hier wel en dat merk je wel als jullie weer thuis zijn . de eerste sneeuw is ook al gevallen .
    blijf genieten van de mooie dingen , voor je het weet is het weer voorbij.
  6. Maurice:
    20 november 2019
    Weerallah is net zo betrouwbaar als mijn Android weergod.... Niet te vertrouwen dus! Geniet er nog van :)
  7. Diny:
    21 november 2019
    Klimaat laat zich niet vangen in een I phone...😁