Easel without diesel 🐴😁

22 november 2019 - Petra, Jordanië

Shaz: Vandaag hebben we weer een behoorlijke wandeling door Petra gemaakt, de Al-Madras trail, vanaf de Obelisk Tomb naar de High Place of Sacrifice. Met onze privé gids langs een ander pad (lees: zwaar en steil maar minder toeristisch) naar de High Place of Sacrifice. Deze hike was nog zwaarder dan die van gisteren. Iets minder lang, maar veel steile stukken die door moeder en dochter Leemeijer af en toe toch echt op de billen gedaan moesten worden 🤣 de beproefde Leemeijer methode heb ik van horen zeggen (zie video's).. Maar echt hoor, petje af voor The Queen of Petra (Dora 😉). Onze gids van vandaag, Shaher, neefje van onze gids van gisteren, was zelfs onder de indruk van onze Easel without Diesel (ezeltje zonder diesel), zijn woorden! 😜 We hebben weer ontzettend mooi landschap gezien tijdens onze klimtocht naar boven van minstens drie uren. En toen moesten we natuurlijk ook nog weer naar beneden. Je zou bijna kunnen zeggen dat er toch ergens diesel naar binnen ging bij Dora, ze bleef maar gaan 💪🏼👍🏼!

Na de Treasury voor de derde keer gezien te hebben was het toch wel mooi geweest. Zeker als je steeds weer geconfronteerd wordt met de paardenkarretjes en ezeltjes die af en aan met een enkele stokslagaf toeristen moeten vervoeren. Grijs randje aan ons bezoek aan deze bijzondere plaats. Gelukkig niets van dat in Little Petra waar we daarna heen zijn gegaan. Even indrukwekkend! Geniet van de mooie foto's lieve mensen, dank jullie wel voor het volgen van ons blog en de ontzettend leuke reacties! 💖🌹