Doel bereikt

21 november 2019 - Amman, Jordanië

Angelique: Het was vandaag de dag dat we naar Ad Deir (het klooster) zijn geweest. Dit was ons doel, de 900 treden op! Hier hebben we maanden voor getraind. Bij het inchecken vertelde de receptionist dat zij een wandeling naar het klooster organiseren onder begeleiding van een gids. Deze wandeling gaat niet via de Siq en de 900 treden maar via de backway... deze wandeling zou ons binnen 40 minuten bij het klooster brengen in plaats van 1 uur traplopen... 😂 Om 7 uur vertrekken we vanaf het hotel met een klein groepje richting Little Petra. Na een stukje off road rijden met de jeep, gaan we om 8 uur van start. Onze gids Nial is een hele aardige, behulpzame man die al ruim 25 jaar gids is in Petra. Mams is de oudste deelnemer aan de tocht. Maar ze is nog steeds een berggeit waarvoor geen berg te hoog is. Gewapend met haar wandelstok loopt ze op eigen tempo de tocht. Iedereen van de groep steekt af en toe een handje uit om moeders over een moeilijk stukje heen te helpen. We hebben ook nog uitzicht gehad over de Wadi Araba en de bergen in Israël. Deze route is gelukkig nog niet ontdekt door massa’s toeristen. We worden door een paar groepjes ingehaald. Na ruim 2 uur komen we aan bij het klooster. Yeah doel bereikt. 🥳🤩🍾🥂
Na een tijdje is het tijd om naar beneden te lopen via de 900 treden route. We zijn super blij dat we de Backway hebben gedaan want het is zo druk. Steeds moeten we uitwijken voor ezeltjes met op hun rug stomme toeristen. We ergeren ons enorm aan deze toeristen, te beroerd om te zelf te lopen 😤😫🤬 Het staat hier ook vol met kraampjes en uiteraard laten wij ons ook verleiden tot het kopen van sjaals. We dalen langzaam af en petje af voor mams hoor. Ze loopt alles helemaal zelf. Beneden bij het restaurant aangekomen zijn we er nog niet we moeten nog langs de Treasury en door de Siq lopen. Moe en hongerig komen we aan bij het Visitor Centre waar een feest aan de gang is. De huldiging van de miljoenste bezoeker van dit jaar aan Petra. Ballonnen worden opgelaten 😔 en de huldiging wordt zelfs door de koning gedaan. Bij terugkomst in ons hotel maakt onze receptionist een diepe buiging voor haar...en noemt haar de queen of Petra. Ze heeft het super gedaan. Goed gedaan moeke! Trots op je 👍🏻

1. Truus en Jomie:
    21 november 2019
    Een ongelooflijke prestatie Dora.😛
    Wat een doorzetter ben je toch.🦶🦶
    Wel 10 petten af.🧢🧢🧢🧢🧢🧢🧢🧢🧢🧢
    En.....wat fijn dat je deze reis mag meemaken met je lieve dochter en haar vriendin
    Krijg je nog wel een klein beetje rust ????😴
  2. Diny:
    22 november 2019
    Wauw! Wat een geweldige moeder! Hoe trots zullen jullie alledrie zijn😊🤗
    En wat een goed idee om via de back alley te gaan! We zijn zelf ook toeristen, maar niet op de overheersende manier zoals anderen...
  3. T Leemeijer:
    22 november 2019
    Geweldig. Dora mocht ook wel gehuldigd worden
    Wat een prachtige ervaring.
  4. Riet:
    22 november 2019
    Het meest genoten van jullie blije gezichten,niet eens getekend door vermoeidheid,en wat hebben jullie je best gedaan,door zoveel foto’s te sturen, . Een krasloze auto,perfekte sjas.en een ruime knots,heerlijk. Welkom thuis,maar ik vermoed,ondanks vermoeidheid,dat het bere jammer is dat het slot er is,liefs riet.
  5. Annie Zwart:
    22 november 2019
    Wat weer een verhaal wat zijn jullie toch stoer om zo’n trappen tocht te maken Angelique wat heb je een stoere moeder maar jullie zelf ook top mooie foto’s om te zien echt genieten 🥾🥾😏🍷🍷