Verrassingen..

16 november 2019 - Madaba, Jordanië

Shaz: Vandaag was een dag vol verassingen! Ons verblijf in Amman zat erop en onze volgende overnachting brengt ons naar Madaba. Dus uitchecken maar... Verrassing; blijkt onze bagage zich vermenigvuldigd te hebben 😱. Gelukkig hadden we een upgrade van die aardige Jordaanse heer van de huurauto’s gekregen, er stond een shiny silver middenklasse op ons te wachten in plaats van een schattig instap modelletje. Maar goed, ons plan voor de dag! De King Abdullah Moskee (Amman) met z’n mooie blauwe kleur stond als eerste op het programma. Die shiny silver bolide zou ons, bereden door Yours Truly (lees: Shaz)  wel even naar de moskee brengen. Verassing; Yahoo Weather was niet bij de les vandaag en vergat ons te vertellen dat het vandaag zou gaan onweren 🤭🌩 Veilig en wel, een een klein beetje nat, aangekomen bij de moskee moesten we als vrouw zijnde, gewaden aan...waar waren die nou toen we in de regen liepen ?! 🤪
Anyway, een bijzonder mooi gebouw, die moskee!
Onze volgende stop voor vandaag was Jarash, het Rome van Jordanië. Weer op weg in onze bolide, nog steeds wel erg spannend met al die dwaze chauffeurs op de weg hier. Ook weer veilig aangekomen, begint het te onweren 🌩 verrassing! ..dat gaf ons wat quality time in de auto terwijl we wachtten tot het droog werd. Ons wachten werd beloond 🥰 Jarash, de grootste en best bewaarde Romeinse stad buiten Italië, trakteert je op een stevige wandeling die wel zeer de moeite waard is. Helemaal als de zon weer schijnt!

Ons volgende plan was om de toeristische route van Jarash naar Madaba te nemen. Gezellig langs de verschillende plaatsjes rijden, hier een daar een uitstapje doen, misschien van die heerlijke thee te proeven die in Jordanië geschonken wordt, en voldaan in Madaba aankomen, in plaats van je tussen de snelheidsduivels op de snelweg te begeven die er een sport van maken om op twee rijbanen tegelijk te rijden en hun handen wel aan de toeter vastgeplakt lijkt. Verassing; onze toeristische route bleek drie keer zo lang te duren en aangezien het hier in Jordanië erg vroeg donker wordt is het een erg spannende, vermoeiende rit geworden die ons in het berglandschap door talloze haarspeldbochtjes bracht, waar we niets van meegekregen hebben 😅🥺 Maar............ Verassing! Morgen doen we het nog eens over.... maar dan wel overdag 😎 liefs van ons 💖🏞

1. Diny:
    16 november 2019
    Nou, nou, wat een 'verrassende reis'!😀 Spannend ook vooral in het donker met al die haarspeldbochten😯
    Prachtige foto's!
  2. Annie Zwart:
    16 november 2019
    Prachtig foto en wat een ervaring met de auto 🚘 zo door een vreemd land en wat waren jullie mooi verkleed stond je goed Dora ík wist het wel dat graag non wilde worden😏
  3. Marijn:
    16 november 2019
    Het reisverhaal wordt steeds spannender en boeiend met erg leuke foto's. Heb bewondering voor de chauffeuse om daar te rijden, moet je wel redelijk koelbloedig en rustig zijn! Wat een pracht reis en nu al naa slechts een paar dagen!
    We wachten de verdere verhalen af.
  4. Riet:
    16 november 2019
    Hé,hé eindelijk kan ik nu echt zien dat jullie aangekomen zijn,al 2x een reactie gedaan,maar wist niet dat je steeds je mail adres moest in typen,tja dat is weer een verrassing van mailen. Bevallen de blauwe schoenen zo goed,door,dat zag ik op de foto,geen tersluiks behoeftes??Heerlijk weer die mooie oude tempels te zien. Fotografeer ook eens jullie opschepperige bolide. Wat zat jij te lezen dora in de moskee,onflatteus die jakken over je kleding.Nu ga ik mijn mail adres intypen,wie weet heb ik kontakt,liefs voor jullie drietjes,riet
  5. Emma:
    16 november 2019
    we zien wel dat jullie genieten onder die kleding maar de laatste foto,s lijken er meer op.
    groeten uit Bolsward
  6. T Leemeijer:
    17 november 2019
    Wat weer een spannend en prachtig verhaal. Zie al weer uit naar de volgende. Fijne dag.