Il bucato del Angel

29 augustus 2022 - Bergamo, Italië

Angelique: ciao tutti! Nou dat was wel een begin van deze reis. Op Rotterdam Airport gekomen (voor de Rotterdammers gewoon Zestienhoven 😄) stond er helemaal geen rij en de vertrekhal was bijna leeg. Een dame bracht ons persoonlijk naar de bagage afgifte en hielp ons, zodat we het de volgende keer zelf konden. Zestienhoven is echt een geweldige dinky toy Airport met een leuk panorama terras. Daar hebben we een uurtje heerlijk gezeten. Bij de boarding bleek dat wij niet met een Transavia toestel vlogen maar met een KLM. Nu heb ik wel een blauw hart 💙 dus ik was echt heel blij. Oké de crew was Transavia, maar dat maakt niet uit. We zaten dus in een blauwe vogel. Zo leuk om Rotterdam te zien van boven af.
Maar dan il bucato!!! Ik kon wel janken 😢 en dat is natuurlijk geen fijn begin van de vakantie. Mijn garderobe is meer gericht op het weer in Engeland en Noorwegen. Niet op hete zomers in Nederland en Italië. Dus ik heb de afgelopen weken ook flink gewinkeld om wat luchtige zomerjurken te vinden. En laat nu net die zonnebrandolie (nieuwe fles, nooit geopend 😠) gekomen zijn op de 2 jurkjes die echt fijn zijn voor 29 graden. Als 2 wasvrouwtjes stonden Sharon en ik ieder een jurk te wassen met handzeep en shampoo. Sher in de wastafel en ik in het bidet. Laat ik nu van de week nog gedacht hebben om wat Biotex mee te nemen. Helaas dus niet gedaan. Moeke zat als een Italiaanse moeder overste op het balkonnetje te kijken hoe wij de was deden.
De jurken hangen te drogen op balkon en wij hebben de schade kunnen beperken, maar het mooie is eraf.
Met 29 graden gaan wij vandaag de oude stad van Bergamo in. Dus adiamo!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. T Leemeijer:
    29 augustus 2022
    Jammer van de jurkjes. Veel plezier.
  2. Emma:
    29 augustus 2022
    Wat een mooi begin van jullie vakantie vandaag weer een mooie dag gewenst van ons
  3. Nel krijnsen:
    Wat een pech
    Maar een mooie dag met elkaar geniet er van
  4. Sharon:
    29 augustus 2022
    Wat een pech. Ik doe tegenwoordig alle vloeibaar in een zip lock zakje. Ideaal. Ik gebruik ook geen toilet tas meer! Alleen maar deze zakjes in verschillende groottes.

Maar laat dit de vakantiepret niet bederven! Geniet en alles komt goed!
  5. Annie Zwart:
    30 augustus 2022
    Geen goed begin maar veel plezier verder zonder hindernissen